reede, 8. august 2008

Esimene koolinädal seljataga...






Esimene koolipäev!
Hommikul olin ise juba enne äratust imekombel üleval. See oli siis umbes 5:45. Tahtsin enne kooli tulekut ka netis käia, sel ajal oli kell eestis enamvähem 12 lõunal,aga netti polnud.Mulle toodi veel igast toidu kraami tuppa, aga ma ei sa tahtnud midagi, ja pere arvab, et ma jään varsti haigeks, sest ma ei söö. Tulime siis enam-vähem kella 7-ks kooli.Ema tõi meid autoga ja õde näitas ette, kus minema pean. Kool on mega suur ja igast huvitavaid asju. 7.20 hakkab kool.Igatahes jõudsin klassi ja läksin kohe esimeste ettejuhtuvate juurde, tutvustasin ja küsisin, kas räägivad inglise keelt, üks oskas, aga seegi oli minimaalne...varsti tulid 3 tüdrukut klassi, kes saadeti minu juurde, sest nad räägivad inglise keelt.:D Hästi sõbralikud ja toredad on :D kirjutasid mulle kohe mõned portugali keelsed laused paberile, nt, et.. olen näljane,janune,eksinud,elan brasiilias,kas tohin wc-se minna, jne:D
Igatahes.. kui tund algas oli õpetaja klassi ees ja palus vaikiust, aga selleks läks umbes 15. min, et seda saavutada:D väga lärmakas klass on , ja meid on klassis umbes 50 :D
igatahes , seda ma ei saanud algul aru, mis meil esimene tund oli, pärats küsides, sain teada, et geograafia vist:D 2. oli Füüsika, 3. oli bioloogia ja 4.s Portugali keel :D
Kõik õpetajad tulid uurima, miks ma kaasa ei kirjuta:D siis kõik ümber lõugasid, et ma ei saa midagi aru, et olen Eestist :D Ja ükski õpetaja ei ole inglise keelt osanud:D ja Kõik arvavad et ma olen Ameerikast, ja kui ütlen, et Eestist, siis keegi ei tea seda kohta ja arvavad, et räägime seal inglise keelt:S kui ütlen et ei räägi, sisi imestavad, kuidas ma siin inglise keeles räägin:D
Õe sõbrad, kellega olen tutvunud, õnneks teavad, kus Eesti on, vähemalt väidavad sedasi :D
Igatahes, siin on nii, et meie, õpilased, olemekoguaeg ühes ja samas klassis, ja õpetajad on need, kes klassi vahetavad.
Kui oli 2 tundi ära olnud, oli selline vahetund, kus sai siis klassist välja minna. Se eon nagu lõuna-saad kohvikust endale süüa-juua osta, või palli mängida, või on eraldi olemas selline kabe/male mängimis nurk, ja raamaatukogu ja niisama kusagil passida.
Kolmanda tunni ajal tuli üks koolitöötaja ( näeb välja nagu Vin Diesel ) :D ja kutsus mind klassist välja, sekretäri juurde. Ka seal arvati, et olen Ameerikast pärit :S :D
Sealpidin oma Eesti andmeid andma, ja pean endast viima 4 pilti. Vin Diesel seletas, et tal on kohutav inglise keel ja nüüdsest olen ta õpetaja.. See on siiamaani vist olnud suurim naljakoht:D:D:D:D Mina-kes olen eluaeg inglise keeles kõige kehvem olnud:D
4 tunni ajal kutsus Vin Diesel mind jälle välja tunnist :D.. Nad ei saanud mu käekirjast aru ja Järva-Jaani, see on mega raske neil, nii, nagu ka minu nimi, nad ei suuda öelda KERLI, nad ütlevad häda vaevu Kehli.. Ja sis küsivad kas võivad mind Ki vi Ke-ks kutsuda:D
Aa.. Mingi test oli ka, mulle anti ka, aga ausõna, midagi ei saa ju aru:D portugali tunni oma veel:D
Aga jah, Tunnid algavad siis 7:20 ja lõppevad 12, ja siis kõik koju..
Nii ka mina, Õde ootas mind, ja ema tuli järgi..
Kõik tulid ja jätsid klassi omad minuga hüvasti, et homme näeme:D
Peale kooli jäin kodus magama. Ja õhtu olin ka üksi kodus, ema ja õde käisid kusagil..
Aga ma pole vist selle ajavahega harjunud, et olen nii väsinud..
aa. Ja klõpsutasin kanaleid ja OOO SIMPSONID, vaatasin neid, see sai läbi.. klõpsutasin edasi, ja leidsin oma elu teise armastuse ülesse:D KÄSNA KALLE hakkas:D
Vähe õnnelik ei olnud wä :D
igatahes.. õhtu olin suht väsinud ja usht varakult magama ära 


Teine koolipäev:
Sel hommikul enam ärgata ei tahtnud:D telefon äratas, ag amõtlesin, et saan umbes 15.min veel magada:D
Sain siis umb 10 min magada, ja ema tuli koputas ja äratas ülesse..siis kõik need sättimised ja kooli poole teele.. jõudsin kooli, ja enne klassi Vin Diesel juba tervitas.. ja kaarjus veel järgi, et täna praktiseerime tema inglise keelt:D jõudsin klassi, sis kõik juba näitasid minu koha peale, et ma sinna istuks:D üks tüdruk oli oma asjad mu lauale pannud, et keegi teine sinna ei istuks:D nii armas
1. tund oli Ajalugu-mega lahe õpetaja on,,kohe näha, et õpilastel oli huvitav, viis rahva kaasa.. ja vahepeal laulis ja näitas igats asju oma peal ette:D tervituseks tuli minu juurde tutvustas mind, ja suudles mu kätt ( see on neil tavaline siin) aa.. ja kui te veel ei tea, siis siin on iga tervitus kaks põsemusi.. ja kui klassi tullakse, käiakse kõik läbi, ja lahku minnes kaa.. et see võtab alati nii kaua aega :D Aa.. ja ajaloo õpetaja ütles siis, et täna räägime inglise keeles, ja eesti ajaloost.. minutikese mõtles ja ütles: Esiteks: vabandust, aga ma ei räägi tegelikult inglise keelt.. ja teiseks ütles: Palun väga-väga vabandust, aga maei oska eesti ajaloost ka rääkida :D
Igatahes.. 2. tund oli Bioloogia...Igav õpetaja pidavat olema, kõik vähemalt ni ütlesid et..ISSO E CHATO!- That´s boring...ja oli ka..toodi hullud varustused kohale, kõlarid,võimud,läpakas,
projektor or smth.. jne...ja õps rääkis mikrofoni-teemaks sain algul aru, et vundamendi koostis or smth.. aga lõpuks sain aru, et hoopis siiski mingi geenide põhjus or smth..Ja ma sain pihta;D sest.. eelmine aasta me bioloogias just õppisime seda, ja ma mäletan:D et.. Aa x Aasiis lapsed on kas AA,AA,Aa või Aa :D jne.. ma mäletan:D:D:D mingi feno- ja genotüübid on:D 3. oli Portugali keel, ei saanud ausõna aru.. selel tunni ajal kirjutati mulle A4 leht sõnu täis:D värve ja lauseid ja asju.. nagu inglise-portugali :D 4. oli Matemaatika, kui kunagi lootsin, et matet saan kaasa teha.. siis ausõna, sellist asja ma polnud kunagi varem näinud, ja ei saanud aru ka :/ ja 5 oli jälle Biloogia, millest sain aru, sest tean:D ja kui õpilased seal küsisid vahepeal, siis mul oli, et see ju nii kerge, tahate ma joonistan ise need võrgustikud sinn atahvlile :D:D Igatahes jah..:D
siis, kui lõunapaus oli, siis Vin Diesel tuli rääkima jälle, ja ütles oma õige nime ka(aga mul ei jäänud meelde) aga üht teist tötajat tutvustas kaa,, selle nimi igatahes Aramis. Klassiõed tutvustasid ka mõningatele teistele sõpradele.. kell 12 siis tunnid läbi, ja koju.. õde oota smind oma sõpradega juba.. siis läksime veel sööma nii kaua, kui ema ootasime. Ja siis koju..Siis natuke kodus, ja läksime emaga politseisse jälle, seal läks mingi 3 tundi.. ja pidin kõik oma sõrmejäljed andma, ja 2 korda kah veel:D siis pidin hullult maksma.. aga igatahes Viisa asi ka nüüd korras...siis tagasitulles koju, oli ummik, kus passisime oma tund aega veel:D kui lõpuks koju saime, sain natuke kodus olla, kui õde helistas(ta is eoli muusikakoolis or smth, mängib flööti) ja küsis, kas tahan sugulaste juurde sööma minna:D muidugi tahtsin:D siis läksimegi, sõime mingeid kahtlaselt häid pallikesi:D ja.. mängisime ühte mängu, mida teadsin, sest eestis ka see olemas.. et tähestikust üks täht.. ja siis selle tähega algavaid sõnu peab kirjutama, nt nimi,söök,jook,koht,ese,bänd,firma.. jne.. aga jama oli, sest võitsin pika edumaaga, mul oli nii, et kui tean panen portugali keeles, kui ei tea, sisi inglise, ja kuis eda ka ei tea siis, eesti keeles, aga pidinneile ära seletama, mis see on:D VÕITSIN :D
aa.. ja kuigi teiste õnnetuse üle ei naerda.. siis meie naersime, viiekesi nii, et pisarad silmas, ka õde ise,kellega õnnetus juhtus.. nimelt keset mängu, istus ta siis rahulikult toolil, ja.. järsku läksid mõlemad tooli tagumised jalad katki, tulid täitsa alt ära, pooleks nagu, ja oli sellili maas:D vabandust, aga ausalt vaadata oli naljakas..:D ja tal endal kaa.aga jah, õhtu sugulaste juures oli tore..
Siis koju, ja niisam asiin .. aa .. ja olen armunud ühte maasika mahla, joon seda pakkide viisi, ja mul toa aknast tuli täpselt nagu küüslaaugu leibade lõhn.. ja tuli isu peale.. aga neil vist ei ole musta leiba.. peab uurima.. sest tahaks, isu tuli:P :D


3.Päev(06.08.2008)
2 esimest tundi olid AINULT minul vabad:D Teised tegid sellel ajal mingeid teste vi ajsu, neid ma ei pea tegema..Istusin siis sel ajal Raamatukogus..ja Vin Diesel käis koguaeg röökima,s et kas vajan midgai, et kui vajan, siis tema on down, ise näitas näpuga ülesse, ja sain teda parandada et up.. Ijee..:D ja nüüdsest pidavat ma siis ta õpetaja olema:D igatahes poole tunni jooksul käis ta juba mingi 4 korda küsima,s kas vajan midgai, et ma tean, kus ta on, kui midgai vajan.. nii armas :D Tal vist oli igav :D siis tõi ühe teise töötaja ka minu juurde, ke soskab inglise keelt, j anäitasid, kus tema asub, kui midagi vaja..:D
igatahes.. enne teise tunni lõppu, tulid minu klassi omad raamatukokku ja kutsusid mu välja sealt.. ringi vaatama ( aa ja raamatukogud on nagu filmide,s et igaüks saab omas nö, putkamoodi asjas olla, ja õppida:D, järgmine nädal, kui mul 2 esimest tundi vabad, siis katsun koolist pilte ka veidi teha, saate näha siis :D ) Igatahes.. 3 tund oli sotsioloogia or smth, mis oli nii igav, seal näidtai jälle projektoriga ja klass oli pime, ja ma ei saanud ise miskit sõnu õppida, ja oleks peaaegu magama jäänud( agga ma polnud ainuke) :D 4 tund oli matemaatika, kus järsku mu klassi tüdrukud minu ümber kogunesid, ja tahtsid minuga pilte teha:D, said siis endale mõned pildid :D 5 Tund oli Portugali keel.. kõik pidid seal midagi kirjutama. Ja õpetaja tuli vaatama, et muloma dvihikus liht paksult mingi 3 A4 täis kirjutatud, uuris ka smulle meeldib kirjutada? Vastasin , et jah vahel, kui mõte jooksma hakkab, ja siis ta tahtis, et ma talle midgai kirjutaksin, aga et sii inglise keeles.. ma ei osanud midgai. Ja siis ta ütles, et kirjutaisn Eestist, ja ma siis natuke üritasin, sest kirjapildis on mu inglise keel ju VEEL hullem :D 6. tund oli keemia ja õpetaja on vapsee mingi noor, mingi 23 aastane noormees:D Siis tõid ema ja õde mind koju, is eläksid kusgaile edasi, aga kuna mina süüa tahtsin, ei läinud kaasa, vaid koju sööma.. kodus olid koduabiline ja töömehed...pandi peegleid veel koridori juurde, ja ema tuba tehti veidi...Õhtul helistas Mariliis, et tahab külla tulla, et tahaks netti saada, nii ta sisi tuligi siia.. olime veidi siin, siis läksime Mariliisi juurde, vaatasin ka tema kodu üle.. ja siis läksime jäätist sööma.. (esimene kord, kui saime kahekesi ise niisam aväljas käia) ;D Siis koju, ja varsti peale mind tulid ka ema ja õde (nad käivad kusagil trennis vist).. Õhtul rääkisin omastega netis, ja Ollu kurtis muret, ja tegin siis talle midagi (loodan selle kusagile netti üles laadida) :P :D Eesti kella järgi sain hommikul pool 6 magama:D..

4.Päev.
Hommikul oli liiklusummik, j ajäin kooli veidi hiljaks, muidu on nii, et ke skooli hiljaks jääb, kas või mõni minut, ei saa esimesse tundi.. mind aga lasti, ja viidi klassi öra, ja ma ei pidanudki vabandama, Vin Diesel vabandas minu asemel :D Ou. Ja hommikul sadas vihma, esimest korda sel ajal, aga see jäi kah järsku üle, ja kohe mega palav:D ( a ja kont. On klassis nii võimas, et mul külm olnud, et täna võtsin tressika kaasa:D ) 1.tund oli kirjandus, 2. ja 3. mated. Siis oli Lõbus vahetund.. sest osad ei julenud muga algul rääkida, aga igapäevaga tuleb rohkem rahvats ligi.. ja isgei need,ek sväitsid , et ei räägi inglis ekeelt susserdavad midgai koku koos käte ja jalgadega.. ja see on lahe:D .. siis kirjutasid nad mulle vihikusse oma nimesid, ja ma kirjutasin märksõnu juurde, kuida sma meelde saaks jätte, vi vahet teeks) sest ausalt kohe kõik ei jää meelde, kui meid klassis ju 50 :D siis nad üritasin mu sõnastike abil mingeid eesti keelseid lauseid kokku sokutada;D nagu nt.. Mina meeldid ja sina silm :D
mai tia mida sellega mõeldi:D ja üks klassivend karjub koguaeg, ``ma sooviks kitsetall´´ :Dja sedagi vääga naljakalt :D 4. tund oli Keemia.. tuttav teema, mäletan veidi. Aga neil kõik asjad ju kaa portugali keeles, ma võiks seda eesti keeles neile teha:D
Ja mulle pakuti tööd:D tunni ajal käis keegi rääkima,s et võimalus minna inglise keele kursustele.. ja mulle pakuti, et see, kes neid kursuseid teeb, et kui olen huvitatud, et tal on mulle tööd pakkuda:D ta vist arvab, et ma oskan hästi inglise keelt:D NAAT ;D
5 oli Brasiilia ajalugu, millest ausõna midgai aru ei saa:D õppisin selle tunni ajal nädalapäevad selgeks:D
siis koju.. ja õega kohe sööma kiiresti:D ja siis näitasin oma kunstiteost talle, mis siis eile õhtul Oliverele tehtud sai.Talle meeldis:P siis panin selle netti laadima (hetkel kui seda kirjutasin, oli möödunud 3 tundi laadimisest ja ikka laeb) loodan, et saab laetud.. siis õde tegi mulle ühte mega head magusta asja.. see oli nii hea, et isegi kui ma enam ei tahtnud, pidin edasi sööma, ja mul hakaks paha 
Õhtul läksime ema, õe, tädi ja kahe täditütrega krabisid sööma..
Võimas.. :D ma ei saanud üldse hakkama, niikaua kui mina ühte sõin, oli neil ammu juba 2 tk. Söödud :D igatahes.. must saab veel asja, ma luban, saan seda igal neljapäeval hakata harjutama:D peale krabide sõime veel igasugu asju.. lõpuks olid kered nii täis, et oli lausa paha olla jälle, aga ma ei suuda vastu panna-kõik on nii huvitavad.. ja niiii head ju..
Nämma-super:D

Esimese nädala viimane koolipäev siis..
Tundideks olid Geograafia,Füüsika,geomeetria,Inglise keel ja Keemia..
Kõige huvitavam oli see, et ma ei kuulnud kordagiinglise keele tunnis õpetajat midgai inglis keeles lausuma,s ainult nii palju, kui minuga rääkis.. tahvlile kirjutab reeglid ja asjad kaa kõik portugali keeles.. ma ei imesta siis üldse, miks siinsed inimesed üldse inglise keelt ei oska (sry:D ) tavaliselt pidavat nad seal tundides laulma vi filme vaatama.. põnev:D
Igatahes.. viisin kooli ka Eesti śhokolaadi ja algul pakkudes, kõik ei tahtnud, aga kui laususin, et Eesti oma, olid kõik kohe käte-jalgadega kallal:D Kiitsid taevani..(nii peabki) :D
Vin Dieselile lubasin järgmine nädal eraldi Eesti śhoksi viima.. :D
Aa.. ja sain oma selle kooli kaardi ka täna kätte, nagu magnetkaart, enda pildiga, sellega saan kooli sisse ja välja :D
Pärast kooli kui kodus olin, Astus Järsku Mariliis mulle tuppa sisse:D ta sisi käis siin netis ja postitas oma blogi ära, ja siis läksime tema juurde.. bassein ja päike veidike..ning nalja nabani:D
Nüüd aga pean ennast sättima hakkama.. täna õhtul 2 sünnipäeva ees( mai tia kelle omad, õe sõbrad mingid, 1 peab restoranis ja teine mai tia kus) :D
Igatahes, nädalavahetuse seiklustest räägin eraldi..
Olge tublid!
Beijos..

( a, pildil on minuga mu ema ja õde, ja mul on minu koolivorm seljas) :D
Ning.. see on see krabi, mille mina ära siis sõin:D
Tsau,
Musimops ja kalli-kalli!

Kommentaare ei ole: